Innehållsförteckning
Är du på jakt efter en SMS-leverantör för ditt företag? Då kan du sluta leta! Använd vår webbaserade plattform eller integrera via API och kom igång med din SMS-kommunikation – snabbt, enkelt och smidigt. Läs vidare för att ta del av alla fördelar som medföljer när du registrerar ett kostnadsfritt konto hos SMSAPI.
Kostnadsfri och enkel registrering
Att registrera ett konto hos SMSAPI är helt gratis och kräver inga åtaganden, det tar dessutom bara ett par minuter. Det enda som krävs för att skapa ett konto är ditt företags e-postadress och ett telefonnummer. Du verifierar sedan e-postadress för att kunna logga in för första gången. Innan du gör ditt första SMS-utskick behöver du fylla i dina företagsuppgifter i kundportalen.
Inga åtaganden
När du har registrerat ett konto kan du fylla på ditt konto med poäng och skicka SMS. Det finns inga dolda kostnader, ingen uppstartsavgift, inget avtal – du betalar enbart för de SMS du skickar.
Global räckvidd
SMSAPI erbjuder global räckvidd vilket innebär att du kan nå alla dina kunder vart de än befinner sig. För att se SMS-priser för Sverige och övriga världen kan du kolla in vår prislista. Behöver du hjälp med registrering kan du kolla in den här guiden eller kontakta vår support.
Stabilt och säkert system
I SMSAPIs kundportal finns flertalet åtgärder som gör plattformen både stabil och säker att använda. Utöver användarnamn och lösenord kan du själv välja att installera valfria säkerhetsåtgärder som ger ditt konto ett extra skydd.
Övervakning 24/7
Vårt övervakningsteam, som ansvarar för felsökningen av våra tjänster, finns tillgängliga dygnet runt. De arbetar aktivt med teknisk support i händelse av incidenter och olyckor, och arbetar även kontinuerligt för att förebygga och skapa lösningar för framtida incidenter. Teamet ansvarar för övervakningen av SMSAPIs tjänster, men också andra SMS-plattformar från LINK Mobility Group.
Säkerhet
Utöver övervakning dygnet runt finns det flertalet funktioner och åtgärder du kan nyttja för att säkra ditt konto ytterligare från obehöriga. Detta är alltså åtgärder som du kan implementera som ett komplement till användarnamn och lösenord.
Vi har en funktion för tvåfaktorsautentisering som gör att du kan skydda åtkomsten till ditt konto genom att lägga till verifiering via telefonnummer. För dig som vill använda vårt API finns även OAuth2-tokens som kan nyttjas som ett säkerhetsalternativ istället för användarnamn och lösenord.
Ytterligare säkerhetsinställningar som finns tillgängliga är vitlistning av IP-adresser och registrering av underanvändare. Du kan läsa mer om alla våra säkerhetsåtgärder och hur du går tillväga för att nyttja dem här.
GDPR
SMSAPI arbetar i enlighet med rådande GDPR-regler. Vi gör också vårt bästa för att främja god praxis för dataskydd i SMS-marknadsföring genom att publicera utbildningsmaterial på vår blogg och i sociala medier.
Vår plattform är under ständig vård av dataskyddsombud som också är dataskyddsspecialist för LINK Mobility Group. Dataskyddsombudet tar en aktiv del i rådgivning och planering av alla våra projekt vad gäller GDPR.
Enkel dokumentation
För dig som är intresserad av att skicka SMS via API har du tillgång till vår detaljerade och omfattande dokumentation. Dokumentationen fungerar som en användarmanual som beskriver driften och användningen av vår plattform och dess funktioner. Med hjälp av dokumentationen kan du lära dig hur du fullt ut kan nyttja potentialen och funktionerna i vår plattform för att lyckas med din SMS-kommunikation. Den är indelad i flera kapitel, vart och ett ägnat åt olika aspekter.
Öppet API
Är den manuella hanteringen av din SMS-kommunikation för komplex? Automatisera och effektivisera din kundkommunikation genom att integrera ert befintliga affärssystem med vårt öppna API. Vårt API skapar stora möjligheter och är enkelt att integrera!
Med API kan du integrera vår SMS-tjänst med era befintliga affärssystem, t.ex. ett e-handels- eller CRM-system. På så sätt kan du avancera din kommunikation genom automatisering och effektivare hantering. APIet gör det möjligt för dig att bland annat skicka automatiska SMS-aviseringar, påminnelser och bekräftelser som triggas av förutbestämda aktiviteter.
De flesta frågor relaterade till användningen av vårt API kan besvaras i vår dokumentation där vi har beskrivit i detalj hur alla tillgängliga moduler och funktioner fungerar. Du kan också läsa denna guide för mer information om hur du kommer igång med vårt API!
API-bibliotek
I SMSAPIs kundportal har du tillgång till flertalet bibliotek i populära språk som du kan ladda ner från GitHub. Att integrera direkt via API eller bibliotek beror helt på vad du vill kunna göra. Vill du ha tillgång till en snabb och enkel integration rekommenderar vi de färdiga biblioteken. Vill du istället ha tillgång till mer avancerade funktioner eller vill ha mer kontroll över integrationen rekommenderar vi att du använder dig av vårt API.
SMS-funktioner utan extra kostnad
Nyttja portalens fulla kapacitet! När du registrerat ett kostnadsfritt konto hos SMSAPI får du tillgång till flertalet användbara funktioner utan extra kostnad. Dessa finns tillgängliga för att du ska kunna utveckla din kommunikation och dina kundrelationer. Nedan presenteras ett urval av dessa, du hittar samtliga funktioner här.
Avsändarnamn
För att du ska kunna bygga förtroende hos din målgrupp har vi en funktion som gör det möjligt för dig att lägga till avsändarnamn. Avsändarnamnet kommer ersätta ditt telefonnummer vilket gör det enkelt för dina mottagare att identifiera ditt företag som avsändare. Du kan lägga till flera avsändarnamn och du väljer själv vilket avsändarnamn du vill använda vid vilket tillfälle. Det kan till exempel vara företagsnamn, ett specifikt varumärke eller ett produktnamn. Namnet kan vara upp till 11 tecken och för att motverka missbruk av avsändarnamn kommer SMSAPIs support godkänna och verifiera varje avsändarnamn som läggs till.
Personalisering och segmentering
Vill du nå rätt person med rätt budskap är personalisering och segmentering ett effektivt tillvägagångsätt. Med hjälp av SMSAPIs funktion för segmentering kan du dela upp din kunddatabas i grupper förslagsvis utefter intressen, beteenden, ålder, bostadsort eller kön. I plattformen finns det även möjligt att addera parametrar direkt i SMS-utskicket som hjälper dig personalisera din kommunikation. Parametern gör att systemet hämtar information om t.ex. förnamn från din kontaktdatabas och läggs till i meddelandet automatiskt.
Effektivisera din kommunikation genom att skicka pricksäkra och relevanta erbjudanden, kampanjer och information. Det är inte bara dina kunder som kommer uppskatta det, din SMS-kommunikation kommer dessutom bli mer kostnadseffektiv och kundengagemanget kommer öka.
URL-övervakning och korta länkar
Att inkludera länkar i SMS-utskick gör det enkelt för dina kunder att kunna agera på en gång. Med tydliga call to actions kan du få ett högre kundengagemang och konverteringsgrad. Men för att du också ska kunna mäta effektiviteten i dina utskick har vi en funktion som gör detta möjligt. Genom att använda dig av verktyget för korta länkar sparar du inte bara teckenutrymme i ditt SMS utan gör det dessutom möjligt att följa upp antal klick, samt tid och datum för varje klick.
Rabattkoder
Uppvakta dina kunder med rabattkoder direkt i telefonen – lättillgängligt och effektivt! I kundportalen har du möjlighet att både generera och ladda upp rabattkoder. När du samlar dina rabattkoder i kundportalen har du även möjlighet att mäta effektiviteten i dina SMS-utskick. Du kan enkelt följa upp hur många som använt rabattkoderna direkt i kundportalen.
För att visa dina kunder extra uppskattning har vi dessutom en funktion som tillåter dig att skapa och skicka automatiska födelsedagshälsningar.
Schemalagda SMS
Vi värdesätter din tid lika mycket som du gör, därför har vi en funktion som möjliggör schemaläggning av dina SMS-meddelanden. Genom att schemalägga dina utskick kan du spara tid genom att planera kampanjer i förväg. Du kan enkelt ställa in ett datum när de ska skickas och systemet ser till att leverera dina meddelanden i rätt tid!
Fri support baserad i Sverige
Vår lokala support i Sverige finns tillgänglig måndag – fredag, 08.30 – 17.00. Du kan vända dig till oss vid eventuella problem eller om du har frågor om plattformen och dess funktioner. Behöver du hjälp med att komma igång kan du kontakta oss så hjälper vi dig på vägen. Du når oss antingen via telefon, e-post eller via kontaktformuläret här. Du kan också kolla in våra guider som steg för steg går igenom hur du kommer igång samt hur du använder våra SMS-funktioner.
Är du redo att komma igång med SMSAPI? Registrera konto via knappen nedan!