Kunskap
Utforska en mängd av tips inom SMS-marknadsföring och marknadsföring i stort. Vi delar med oss av kunskap och trender för att du ska lyckas med din SMS-kommunikation!
Sprid kärlek med SMS och boosta din försäljning under alla hjärtans dag
Inför alla hjärtans dag handlar vi presenter för att visa uppskattning till våra nära och kära. Visste du att vi spenderar totalt 750 miljoner (2019) bara i Sverige på alla hjärtans dag-presenter? Det finns alltså stort utrymme för dig att öka din försäljning inför denna dag, och boosta den annars ganska låga februari månad. Det […]
Läs merSå kan SMS-kommunikation nyttjas i din kundtjänst
Effektiviteten och kvaliteten i din kundtjänst har stor inverkan på hela kundupplevelsen och kundresan. Genom att ha en kundtjänst som bygger på personlig dialog och tillgänglighet i rätt kanal kan du förbättra kundnöjdheten och kundupplevelsen samtidigt som du blir mer kostnadseffektiv.
Läs merSå kan du förbättra din ROI med SMS-kampanjer
Return on investment (ROI) är det nyckeltal alla marknadsförare vill maximera. Självklart vill du att varje krona som läggs på marknadsföring resulterar i ännu mer pengar tillbaka, tydligast blir det i konverteringskampanjer där resultatet kan analyseras direkt.
Läs merSMS API – en introduktionsguide för programmerare
Vill du börja skicka SMS via API? Läs den här guiden för att komma igång! Vi vill hjälpa dig som behöver en effektiv, snabb och pålitlig kommunikationslösning och vill börja använda API. I denna artikel går vi därför igenom de 5 första stegen för att du ska kunna komma igång med vårt API.
Läs merSå mäter du effektiviteten i din SMS-kampanj
Har du koll på hur dina SMS-kampanjer presterar? Att analysera och följa upp dina kampanjer är viktigt av flera anledningar, främst hjälper det dig att förbättra dina framtida kampanjer. Genom att analysera och ta med dig lärdomarna inför framtida kampanjer kan du öka din försäljning, bidra till bättre kundrelationer och bli mer kostnadseffektiv.
Läs merSå kan gym använda SMS i sin kommunikation
För att lyckas upprätthålla långa variga kundrelationer är kommunikation A och O. Det är inte bara viktigt hur du kommunicerar utan även vilka kanaler du använder. Att konvertera nya kunder är en sak, men att få dem att stanna är kan vara en betydligt svårare uppgift. Se därför till att dina medlemmar får en oförglömlig […]
Läs mer