SMS-kampanj inför alla hjärtans dag

Innehållsförteckning

Hur kan ni använda SMS-marknadsföring för att öka försäljningen på alla hjärtans dag? SMS-kampanjer fyllda med kärlek och erbjudanden är svaret. Nedan hittar du allt du behöver veta, exempel på effektiva SMS-kampanjer, kampanjer och statistik från tidigare år.

Det verkar som att året alltid börjar lugnare, efter en väldigt bra säsong och en ökad försäljningsvolym i december så sjunker de flesta av affärerna under årets första månader.

En fantastisk möjlighet kommer i februari – på alla hjärtans dag. Många kunder letar presenter till sina viktigaste, vill boka restaurang eller beställa något gott inför en hemmadejt.

Det är därför dags för tidsbegränsad marknadsföring! Ett SMS-utskick är ett värdefullt verktyg eftersom det ger er hög öppningsgrad och snabb leveranstid. Du kan använda den för att informera kunder om rabatter, nya tjänster/produkter eller ett event.

Få inspiration – se hur vår polska kund gjorde succé

En av de största skönhetskedjorna i Polen använde SMS som marknadsföringskanal på alla hjärtans dag. SMS skickades ut till aktiva kunder (som köpt parfymer under året innan) och som deltog i ett kundlojalitetsprogram.

Kampanjen var bara aktiv en dag och kunderna erbjöds 40% rabatt. Resultatet av kampanjen var:

  • Leveransgrad: 91,41%
  • Konverteringsgrad: 30,9
  • Genomsnittligt varukorgsvärde: 52% högre än tidigare
  • Kundretention: 21,1%

Resultaten av en SMS-kampanj som denna visar att en väl skräddarsydd kampanj är ett kraftfullt verktyg för att öka försäljningsvolymen.

Planera utskick efter viktiga datum

Speciella datum såsom alla hjärtans dag är ett utmärkt tillfälle för dina kunder att besöka din butik – både online och offline.

Om en person är ute efter en gåva till sin bättre hälft, varför skulle du inte hjälpa hen genom ett oslagbart erbjudande? Glöm inte att informera hen om tidsbegränsningen och skicka gärna med en rabattkod.

Om en potentiell kund letar efter en passande restaurang för sin dejt, varför inte hjälpa honom att boka in det hos er?

Och SMS är ett perfekt verktyg för sådana tidsbegränsade erbjudanden.

Hur säljer jag utan att faktiskt sälja någonting?

Om du känner att vissa högtider och datum inte passar in på just er verksamhet, kom ihåg att SMS är ett bra verktyg för att bygga kundrelationer.

Tänk på det som ett medium för direktmeddelanden där ni kan visa uppskattning och visa att ni finns om kunderna behöver. Använd den för att engagera dina kunder med ett personligt meddelande. Tänk bara på att tonaliteten ska matcha er tidigare kommunikation, när allt kommer omkring är det viktigaste att vara konsekvent. Men var inte rädd för att testa nya saker!

Glad alla hjärtans dag önskar vi på SMSAPI.se! 🙂