SMS-marknadsföring

Utforska den outtömliga potentialen i effektiv SMS-marknadsföring för företag.

  • Utför textmarknadsföring på dina villkor.
  • Upptäck bästa metoder och verktyg för SMS-marknadsföring.
  • Testa, observera resultat och förbättra marknadsföringsbudskapen.
  • Skala upp ditt företag i den mobila kanalen.

Registrera dig GRATIS på 30 sekunder

Definition av SMS-marknadsföring

SMS-marknadsföring är textmeddelanden som innehåller reklam, kampanjer och andra former av uppmuntran att utnyttja specialerbjudanden. Effektiviteten i SMS-marknadsföringskampanjer, inklusive marknadsföringstexter, är direkt relaterad till kvaliteten på databasen och respekten för mottagarnas integritet. Kom ihåg att alla mottagare måste samtycka till databehandling för marknadsföringsändamål (se GDPR samtyckesmall för SMS-marknadsföring).

SMS-marknadsföring är både massutskick av textmeddelanden och skräddarsydda reklambudskap till en utvald grupp av mottagare. Läs vidare för att lära dig hur du gör effektiv sms-marknadsföring.

SMS-marknadsföring - fördelar för ditt företag

  • SMS-marknadsföringstjänster innebär att fler köp görs på den mobila kanalen.
  • Mass-SMS leder till ökad trafik till företagets butik, webbplats (landningssidor) eller app.
  • SMS-marknadsföring förbättrar kundernas livstidsvärde (LTV).
  • Marketing automation blir enklare med integrationer med e-handel, marketing automation, CRM, CDP eller ERP-system.
  • Genom att använda programvara för SMS-marknadsföring kan marknadsföringsinsatserna effektiviseras ytterligare genom att möjliggöra personlig kommunikation och ge värdefulla insikter om kundbeteenden.
  • Regelbundna meddelanden påverkar uppbyggnaden av lojalitet och engagemang hos den potentiella kunden.
  • Plattformen för sms-marknadsföring möjliggör också snabba NPS- och nöjdhetsundersökningar.
  • Fem möjligheter att bygga upp din kontaktbas

  • 1. Shopping på nätet

    E-handel är redan m-handel. Dra nytta av kunddata från marketing automation- och CDP-system för att utveckla omfattande marknadsföringsstrategier som integrerar SMS med andra marknadsföringsmetoder. Ett lyckat köp i en webbutik är ett bra tillfälle att bjuda in kunderna att prenumerera på sms med exklusiva erbjudanden.

  • 2. Shopping

    Vi handlar med mobilen i handen, jämför och letar efter fynd. Nå kundernas mobiltelefoner direkt med dina erbjudanden - sätt upp en surfplatta med ett formulär i kassan och uppmana dem att anmäla sig till SMS-marknadsföring i butiker eller serviceinrättningar.

  • 3. Lojalitetsklubbar

    Lansera en ny kanal för kommunikation med ditt varumärkes mest lojala kunder. SMS-tjänster marknadsför produkter och levererar innehåll som är anpassat till behov och vanor hos den smala målgruppen för kundlojalitetsprogram.

  • 4. Sociala medier, utomhus- och traditionell media

    Är sociala medier, press, radio, TV eller reklam i storformat bra källor till nya kunder? Kreativa kampanjer, CSR och tävlingar med fokus på interaktion och engagemang är dina verktyg för att få dem.

  • 5. Mässor, konferenser, massevenemang

    Rikta uppmärksamheten mot ditt varumärke vid stora evenemang och samla in kontakter från potentiella kunder och affärspartners i stället för visitkort. Genom att genomföra riktade SMS-kampanjer kan du avsevärt förbättra engagemanget och avkastningen på investeringen. Lägg till korta textmeddelanden i kommunikationsmixen före, under och efter evenemanget.

Gateway för textmeddelanden för företag

En professionell messaging gateway är mer än textmarknadsföring, MMS och VMS! Se vad mer du får ut av att registrera dig hos SMSAPI.

  • Send text message marketing anywhere in the world

    Skicka sms-marknadsföring var som helst i världen

    Textmeddelanden är guldstandarden eftersom alla telefoner och smartphones kan ta emot och skicka meddelanden. Nya prenumeranter från hela världen finns inom räckhåll för dina kampanjer. Allt du behöver göra är att be dem om deras telefonnummer, samtycka till SMS-marknadsföring, lära dig deras köppreferenser och övertyga dem om att köpa.

  • Automate SMS notifications, payment reminders and 2FA codes

    Automatisera SMS-aviseringar, betalningspåminnelser och 2FA-koder

    Dina SMS-marknadsföringskampanjer är bara det första steget. Efter en lyckad försäljning är det dags för exemplarisk kundservice - notifieringar. Kombinera din SMS-marknadsföringstjänst med dina e-handels- och CRM-verktyg och skicka textmeddelanden om viktiga frågor, påminnelser om möten, plötsliga förändringar, orderstatus, leverans och reklamationer.

    Du kommer att köra SMS-aviseringar i över 200 system som är integrerade med SMSAPI och genom att skapa din anslutning till SMS API. Vi tillhandahåller också en nyckelfärdig lösning som förbättrar inloggningssäkerheten. Utforska SMS Authenticator, med vilken du kommer att aktivera SMS som en auktoriseringskomponent för att sända verifieringskoder.

  • Text message marketing is compliant with GDPR

    Marknadsföring via sms är förenligt med GDPR

    Precis som alla andra metoder för säljkommunikation omfattar SMS-marknadsföringskampanjer erbjudanden och kampanjer och omfattas av reglerna i den allmänna dataskyddsförordningen (GDPR). Så innan du skickar SMS till dina kunder måste du se till att du har samtycke till databehandling för marknadsföringsändamål. Det enklaste sättet att göra detta är när du skaffar ett telefonnummer - lägg till en kryssruta med GDPR-samtycke till att skicka marknadsförings-SMS.

  • SMS-marknadsföringsverktyg för att öka kundengagemanget

    Innehållet i ett SMS består av endast 160 tecken, utan bilder, video eller ljud. Praxis visar dock att detta är tillräckligt för att skapa engagerande meddelanden. Kolla in de verktyg som står till ditt förfogande för din SMS-kampanj.

    • Avsändarfält för textmeddelanden (SMS branding)

      Säkerställ varumärkesigenkänning - ange företagsnamnet istället för numret. I ett slag förbättrar du din SMS-kampanj och ökar engagemanget, konverteringsgraden, öppningsfrekvensen för SMS (open rate) och klickfrekvensen för länkar (CTR). Dessutom kommer mottagaren av meddelandet att se varumärket i meddelandefältet. Du kan dock inte svara på meddelanden med ditt avsändar-id. SMS-branding är gratis.

      Avsändarfält för textmeddelanden (SMS branding)
    • Ta emot SMS-meddelanden online

      Tvåvägs SMS-kommunikation gör att du kan utbyta information med dina kunder. Genomför kreativa marknadsföringsaktiviteter, NPS- och nöjdhetsundersökningar. Hantera beställningar och möten via SMS. Dina kunder betalar inte extra för att skicka meddelanden.

      Vi tillhandahåller SMS-mottagningsnummer i två format: 9 eller 4-5 siffror. Använd en kortkod eller ett kort SMS-nummer för att utöka din målgrupp och hitta nya kunder på sociala medier och traditionella medier, till exempel skyltar, press, radio eller TV.

      Ta emot SMS-meddelanden online
    • Personliga meddelanden

      Förbättra innehållet i textmarknadsföring med dynamiska parametrar - variabler som programvaran för textmarknadsföring ersätter med motsvarande information. Lägg till ett namn, en favoritproduktkategori eller en adress och skicka en personlig SMS-kampanj. Att personalisera innehållet är en utmärkt lösning, och det är därför de flesta företag skräddarsyr meddelanden till den potentiella kunden.

      Personliga meddelanden
    • Bulk-SMS-meddelanden med korta länkar

      Alla telefoner kan ta emot och skicka textmeddelanden även utan internetuppkoppling. Förkortade länkar hjälper dig att guida dina potentiella kunder tillbaka till din webbplats. Genom att förkorta länkar sparar du värdefulla tecken, introducerar trafikanalys och, viktigast av allt, omdirigerar mottagarna till en produktsida med specialerbjudandet.

      SMS-annonsering har en av de högsta CTR (link click-through rates) - missa inte den här möjligheten. Kom ihåg att föregå den förkortade länken med en uppmaning till handling (CTA) för att engagera kunderna.

      Bulk-SMS-meddelanden med korta länkar
    • SMS-innehåll: unika värden och rabattkoder

      Hur kan man förbättra effektiviteten i en SMS-kampanj? Inkludera rabattkoder, påminnelser om nya erbjudanden, kampanjer på kompletterande produkter eller erbjud fri leverans i meddelandets innehåll. Analysera användningsgraden för rabattkoder och få insikt i hur effektiv SMS-marknadsföringen är.

      SMS-innehåll: unika värden och rabattkoder
    • Lojalitetsprogram via SMS

      SMS-mobilmarknadsföring når kunderna direkt, förbi e-postmarknadsföring med skräppost och innehållsrika väggar i sociala medier. Det är en chans att driva konverteringar från lojala kunder. Skapa ett lojalitetsprogram via SMS och skicka exklusiva rabatter, erbjudanden och nyheter till kunder som är med i lojalitetsprogram.

      Lojalitetsprogram via SMS
    • Innehållsmarknadsföring: rädslan för att gå miste om mekanismen och mer

      De flesta SMS-meddelanden läses fem minuter efter leverans. Det är därför du framgångsrikt kan använda reklamkampanjer med kort hållbarhet. Använd FOMO (fear of missing out) och andra mekanismer för att öka svarsfrekvensen. Begränsa kampanjen till några timmar, skriv en uppmaning till handling (CTA), välj exakt grupp och schemalägg meddelanden, och se hur försäljningskolumnerna växer.

      Innehållsmarknadsföring: rädslan för att gå miste om mekanismen och mer
    • Riktad marknadsföring via textmeddelande

      Data från onlineförsäljnings- och marknadsföringssystem är grunden för att begränsa dina målgrupper, dvs. bättre målinriktning av SMS-marknadsföring. Använd dem för att skapa meddelanden som är anpassade till SMS-kampanjens mål och syften. Att skicka riktade meddelanden är ytterligare ett steg mot förbättrade KPI:er.

      Riktad marknadsföring via textmeddelande
    • Enkäter, opinionsundersökningar och SMS-enkäter

      SMS-omröstningar är ett populärt sätt att öka varumärkeskännedomen och bygga upp en publikbas i olika branscher. Använd dem vid evenemang, i media eller på din webbplats. Du kan undersöka kundnöjdheten på två sätt: skicka ett meddelande med en länk till en enkät eller använd ett mottagningsnummer. Det andra alternativet är snabbare och bekvämare - det är bara att skriva tillbaka till SMS:et.

      Enkäter, opinionsundersökningar och SMS-enkäter
    • System för borttagning av SMS (Unsubsc.me)

      Att prenumerera på ett företags SMS-kommunikation är inte ett livslångt beslut. Vi tillhandahåller ett färdigt verktyg för dina kunder att avsluta prenumerationen från kontaktdatabasen. Möt Unsubsc.me - vårt system för avregistrering av SMS. Allt mottagaren behöver göra är att klicka på länken för att stoppa framtida textmeddelanden. Verktyget hjälper dig också att samtidigt rensa din bas från många ointresserade mottagare.

      System för borttagning av SMS (Unsubsc.me)

    Effektiva SMS-marknadsföringsmeddelanden - kampanjundersökning och analys

    Lär dig de åtta faktorer som du kommer att använda för att avgöra och mäta effektiviteten i SMS-marknadsföring.

    • Levererbarhet - den primära faktorn för effektiviteten i marknadsföring av textmeddelanden. I SMSAPI:s fall är den 99,9%. Genomströmningen på vår SMS-plattform är mer än 6 miljoner meddelanden per timme. Även den största mass-SMS-kampanjen kommer att nå kundernas mobiltelefoner inom några sekunder.
    • Databasens kvalitet - hur du skaffar kontakter och hur aktuella dina uppgifter är är avgörande för hur effektiva dina utskick blir. Optimera SMS-kommunikationen genom att regelbundet rensa upp bland dina mottagargrupper.
    • Öppningsfrekvens - meddelandets öppningsfrekvens är en baslinjeindikator för effektiviteten i denna kommunikationskanal. Öppningsfrekvensen för textmeddelanden är 69% under de första fem minuterna. Ytterligare faktorer som påverkar öppningsfrekvensen för dina marknadsföringsinsatser är överteckning, sändningsfrekvens, leveranstid och kommunikationshistorik.
    • CTR för länkar - mottagarna vill gärna klicka på länkar i SMS-innehållet så länge du på ett korrekt sätt förmedlar fördelarna med att gå till webbplatsen.
    • Opt-out rate - använd opt-out-mekanismen för SMS för att se om ditt innehåll verkligen är skräddarsytt för dina målgrupper.
    • Webbplatstrafik - en ökning av trafiken från mobila enheter kort efter ett massutskick av sms-marknadsföring är det första tecknet på en framgångsrik kampanj. En kort länk i UTM-spårningskoden möjliggör en djupgående analys av effektiviteten i SMS-marknadsföringen. Kontrollera användarnas beteende och kundens väg från textmeddelande till konvertering och vidare.
    • Konvertering - en ökning av försäljningen eller konverteringen efter en SMS-kampanj är ett tecken på att dina meddelanden når sina mål.
    • NPS-indikator - planera regelbundna NPS-lojalitetsundersökningar via SMS och observera förändringar i kundernas attityder.

    Marknadsföring via textmeddelande - vittnesmål

    Lukasz Gapa

    Auto awa

    Lukasz Gapa

    SMS-kampanjer och relationsbyggande

    Genom att arbeta med SMSAPI når vi vår målgrupp snabbt och direkt. Vi ger rabatt mer sällan än ofta och letar samtidigt efter situationer där vi kan tillföra något från oss själva. Det är definitivt billigare och enklare att behålla befintliga kunder än att ständigt skaffa nya. Det är väldigt enkelt - om du får en kund en gång, som du lyckas bygga en positiv relation med - kommer du att få mer.
    Wojciech Chocholowicz

    Gino Rossi

    Wojciech Chocholowicz

    Flerkanalig kommunikation med kunderna

    SMS-meddelanden är ett viktigt verktyg i Gino Rossis marknadsföringsaktiviteter. Ständig kontakt med våra kunder har en verklig inverkan på försäljningsvolymen. Posterna bekräftar att SMS är en av de bäst presterande kanalerna för marknadskommunikation. Det är dock värt att komma ihåg att det är nödvändigt att kombinera kanaler som SMS med e-post för att säkerställa maximala effekter. Det är sådana kampanjer som ger bäst resultat.
    Wojciech Tomaszewski

    Answear.com

    Wojciech Tomaszewski

    Fördelar med SMS-marknadsföringskampanjer

    Vi valde SMS-kanalen på grund av den personliga relation som skapas med mottagaren. Vi använder messaging för större kampanjer flera gånger per år och för att öka kampanjens effektivitet kombinerar vi andra marknadsföringskanaler samtidigt, vilket definitivt påverkar konverteringen. Vår erfarenhet visar att kampanjer som kombinerar e-post och SMS kan uppnå upp till 30% högre resultat.

    Hur skickar jag en marknadsföringskampanj via SMS?

    Utför SMS-marknadsföring när det passar dig: direkt från SMSAPI-kundpanelen, med hjälp av automatiseringsfunktioner i ett integrerat system eller genom din anslutning till SMS API-gränssnittet. Hur kommer man igång?

      SMS-marknadsföring i sex steg:

    • Skapa ett kostnadsfritt testkonto (snabbregistrering)
    • Verifiera dina företagsuppgifter
    • Ställ in ditt SMS avsändarfält
    • Förbered en databas med kontakter och GDPR-samtycken
    • Skapa engagerande SMS-innehåll
    • Skicka SMS-kampanj till dina kunder