SMS-marknadsföring är textmeddelanden som innehåller reklam, kampanjer och andra former av uppmuntran att utnyttja specialerbjudanden. Effektiviteten i SMS-marknadsföringskampanjer, inklusive marknadsföringstexter, är direkt relaterad till kvaliteten på databasen och respekten för mottagarnas integritet. Kom ihåg att alla mottagare måste samtycka till databehandling för marknadsföringsändamål (se GDPR samtyckesmall för SMS-marknadsföring).
SMS-marknadsföring är både massutskick av textmeddelanden och skräddarsydda reklambudskap till en utvald grupp av mottagare. Läs vidare för att lära dig hur du gör effektiv sms-marknadsföring.
SMS-marknadsföring - fördelar för ditt företag
- SMS-marknadsföringstjänster innebär att fler köp görs på den mobila kanalen.
- Mass-SMS leder till ökad trafik till företagets butik, webbplats (landningssidor) eller app.
- SMS-marknadsföring förbättrar kundernas livstidsvärde (LTV).
- Marketing automation blir enklare med integrationer med e-handel, marketing automation, CRM, CDP eller ERP-system.
- Genom att använda programvara för SMS-marknadsföring kan marknadsföringsinsatserna effektiviseras ytterligare genom att möjliggöra personlig kommunikation och ge värdefulla insikter om kundbeteenden.
- Regelbundna meddelanden påverkar uppbyggnaden av lojalitet och engagemang hos den potentiella kunden.
- Plattformen för sms-marknadsföring möjliggör också snabba NPS- och nöjdhetsundersökningar.