Fördubbling av antalet återkommande kunder
Szkła.com är ledande inom onlineförsäljning av glasögon och kontaktlinser i Centralösteuropa. Huvudmarknaden är Polen och många andra EU-länder. Företaget erbjuder försäljning både i fysiska butiker och på deras e-handelsplattformar Szkla.com och Kodano.pl.
Maj 2018
Szkla.com förbereder över 1500 paket med kontaktlinser om dagen. Varumärket förutspår även när kunden behöver ett nytt par och automatiska SMS-meddelanden skickas ut när systemet vill påminna kunden att göra en ny beställning. Tvåvägskommunikation via SMS gör det möjligt för kunden att beställa kontaktlinser genom att svara "Re-order" till det angivna telefonnumret.
Szkła.com
Tomasz Serafin
Vi använder SMS-kommunikation för att öka försäljningen i Polen, Tjeckien, Slovakien, Litauen och Ungern.
Video
SMS-meddelanden som stöder XV Subarus racetävling
Subaru Polen organiserar en gång per år racetävlingen Rally of Pleiades runtomkring i Polen. SMSAPI stöder Subaru under eventet med SMS-meddelanden mellan arrangör, deltagare och rallyteam.
Maj 2018
Rally of Pleiades ägde rum i slutet av maj. 1200 fans till Subaru möttes och körde Subaru-bilar på olika typer av banor; racerbanan, terrängkörning och amatörbanan.
SMSAPI
Marek Oczkowski
Key Account Manager
SMSAPI hjälper Subaru under eventet med viktiga SMS-aviseringar, så att arrangörerna snabbt får ut information tävlingslagen, deltagare och personal om planering, schema och vägförhållanden.
Video
Resultat
Tack vare SMS-meddelanden kunde arrangörerna få en effektiv kommunikationskanal med alla inblandade. Ett kort SMS-meddelande uppmärksammade tävlingslagen snabbt om exempelvis nya spårändringar eller vägförhållanden.
Sluta leta efter läkare, skicka bara ett SMS till dem
Doctors in Italy ingår i English-speaking doctors och erbjuder vårdtjänster till internationella resenärer. De tillhandahåller hög kvalitet och heltäckande sjukvård till patienter oavsett nationalitet.
December 2017
Doctors in Italy söker efter en kommunikationslösning för att tillhandahålla snabb sjukvård till resenärer. En sådan lösning förutsätter snabb kommunikation, särskilt om det inte finns någon internetanslutning.
Doctors in Italy
Nadia Neytcheva
SMS löser problemet med att det är svårt att tillgå wifi när man är på resande fot. Via SMS kan patienten få viktig information, som till exempel adressen till läkaren i den stad där de befinner sig eller närmaste apotek.
SMSAPI
Emilia Fifielska
Jag anser att SMSAPI är en perfekt lösning för alla turismföretag som behöver kunna kommunicera med personer som inte har tillgång till internet. När resenärer behöver snabb hjälp är det viktigt att de kan hitta en läkare snabbt, helst inom några sekunder. Tack vare SMS-kommunikation är de alltid trygga.
Doctors in Italy
Nadia Neytcheva
Att ha tillgång till en lösning som SMSAPI är oerhört värdefullt för alla turismföretag som behöver kunna kommunicera med personer som inte har tillgång till internet.
Öka försäljningen med personligt innehåll
Obido.pl är en modern plattform skapad för personer som vill köpa bostad. Plattformen analyserar efterfrågan och utbud, och kopplar ihop potentiella kunder med fastighetsbolag.
September 2017
SMS-meddelanden i fastighetsbranschen är särskilt användbara när det gäller personliga erbjudanden som kunderna letar efter. När man skapar ett konto på Obido.pl svarar man på några viktiga frågor, exempelvis önskad storlek på bostaden, plats, specifika preferenser kring boendet och typ av finansiering. Genom denna information kan Obido.pl sedan skicka ut personliga erbjudanden som matchar kundens krav.
Obido
Marian Bruliński
Den dagliga kommunikationen sker via chattar eller e-mail, beroende på vad kunden föredrar. Ibland behöver vi nå ut till kunderna snabbt och omedelbart vid exklusiva kampanjer eller unika bostäder som snart kan försvinna från marknaden. I det fallet använder vi SMSAPI, eftersom det garanterar att kunden snabbt tar emot meddelandet och kan läsa det oavsett vart hen befinner sig.
Video
Resultat
Personalisering är en viktig del av en framgångsrik SMS-kampanj, som ökar öppningsgraden och därigenom även försäljningen. Obido.pl analyserar människors behov och intresse för bostadsköp, och anpassar därefter deras kommunikation för att matcha mottagarens intresse. Tack vare SMS-kommunikation kan kunder reagera snabbt så att de inte missar chansen att buda på deras drömbostad.
SMS-lösningar för Nextbike Polska
Nextbike är ett tyskt företag som utvecklar och driver en verksamhet för att dela cyklar. De tillhandahåller över 30 000 cyklar i Polen, Tyskland och flera andra länder runtomkring i världen.
September 2016
Nextbike Polskas mål är att underlätta mobilitet och framkomlighet för invånare i stadsområden. Mobilitet innebär inte bara cyklar utan även en mobilapplikation och direkt e-post och SMS-kommunikation.
NextBike Polska
Tomasz Wojtkiewicz
SMS-meddelanden är en av de viktiga delarna i vårt kommunikationssystem för att informera våra användare om våra planer, ändringar, nyheter och för att ge tillstånd till åtkomst till användarens konto.
Video
Resultat
SMS-meddelanden kan tjäna många funktioner samtidigt. När det gäller Nextbike Polska används de huvudsakligen för att leverera viktig information och som tvåfaktorsautentisering för inloggning. Detta exempel på tjänst visar att SMS-meddelanden kan köras parallellt med mobilappen och nå ut till kunder som inte använder appen för tillfället.
Extraordinär kundservice för bilindustrin
AutoPartner Garcarek är en autentiserad återförsäljare för Mercedes-Benz. De har redan prisats för Årets återförsäljare i flera kategorier.
Mars 2017
AutoPartner Garcareks framgångsrecept är en högkvalitativ kundsupport för både potentiella och nuvarande kunder. Deras exklusiva produkter återspeglas i tonaliteten och kvaliteten i deras marknadsföring, och det är också en av anledningarna till att de valt SMS som deras primära kommunikationskanal.
Mercedes-Benz Garcarek
Jarosław Żurkiewicz
Marketing Specialist på Mercedes-Benz Garcarek
Tack vare den personliga kommunikationen med SMS är det en effektiv kanal för alla delar i vår verksamhet. Vi använder SMS vid beställning av bildelar, tillbehör, teknisk information och vid kampanjer mot kund.
Video
Resultat
SMS-meddelanden för bilindustrin fungerar väldigt bra tack vare dess snabbhet och personliga innehåll. Meddelandet når mottagaren snabbt och ger mottagaren relevant information.
SMS som en del av reseupplevelsen
iTaxi.pl är den största plattformen i Polen för att koppla ihop passagerare med licensierade förare. Den täcker över 150 städer, och de 10,000 registrerade förare på plattformen kan tjäna nästan 15 miljoner polska invånare.
Augusti 2017
Utöver att skicka ut information inkluderar iTaxi SMS-meddelanden som en del av deras Marketing Automation och interna kommunikation med förare.
iTaxi
Dawid Olszta
På iTaxi vet vi att taxiresan är en del av upplevelsen för passageraren. Faktum är, att när en person är på semester inleds den oftast med en taxiresa. För det första använder vi SMS-meddelanden för att informera om vår prissättning. Dessutom informerar vi om vår app, där våra kunder finner all information de kan tänkas behöva innan, under och efter deras resa med oss.
Video
SMS för sportsevent
Vi har besökt ett väldigt intressant event - Poland Long Drive Championship 2018. Vi var inte där endast för att lära oss om golf, utan hjälpte även till att kommunikationen mellan besökare och arrangörer gick smidigt till. Detta är resultatet.
Augusti 2018
Den 31a augusti samlade Golf Channel Poland golfentusiaster för eventet Poland Long Drive Championship 2018 på kapplöpningsbanan i Warsawa.
SMSAPI
Tomasz Budzyński
Key Account Manager
Att organisera ett sådant event kräver mycket planering och en smidig kommunikation, särskilt för sporter där människor är utspridda över stora ytor. Vi erbjöd arrangörerna att använda SMS-utskick för att snabbt kunna kommunicera med spelarna och ge dem informationen direkt i deras mobiltelefoner. SMS-meddelanden användes också för att registrera och bekräfta besökarnas närvaro.
GOLF CHANNEL
Marta Rosłaniec
Manager, Golf Channel Polska
Tack vare SMS-meddelanden genom SMSAPI kunde varje spelare få automatiska utskick med schemat för dagen. Sådana typer av informationsutskick underlättar vid stora event. Efter eventet skickade arrangörerna ut SMS-meddelanden som tackade besökarna för deras besök och länkade dem vidare till en video om eventet.
Video
Resultat
Varje besökare fick fylla i ett formulär via funktionen Nyhetsbrev via SMS. Under golfeventet skickades meddelanden ut till golfspelarna med viktig information.
SMS-marknadsföring som support för detaljhandel och e-handel
Gino Rossi är ett europeiskt modemärke som finns i sju länder. En stor del av deras försäljning sker via deras hemsida, och för att marknadsföra den ännu mer använder de SMS-marknadsföring.
Maj 2016
Wojciech Chochołowicz
Gino Rossi, Marketing Director
SMS-utskick är en viktig del i vår marknadsföringsstrategi för Gino Rossi. Tack vare denna snabba och direkta kommunikationskanal kan vi ständigt komma i kontakt med våra kunder och öka vår försäljning - särskilt när vi vill marknadsföra rabatterade priser och specifica erbjudanden.
Juni 2016
Marek Palka
Affärsstrategisk partner
SMS-kommunikation är en naturlig del i Gino Rossis marknadsföring. De anpassar deras kommunikation efter deras målgrupps preferenser och krav, vilket är anledningen till varför SMS-marknadsföring är en viktig del för Gino Rossi.
Juli 2016
Wojciech Chochołowicz
Gino Rossi, Marketing Director
SMS-marknadsföring är en av de mest effektiva marknadsföringskanalerna som tydligt kan påverka försäljningen. Samtidigt är det viktigt att komma ihåg att erbjuda kommunikation och kampanjer i flera olika kampanjer. På så sätt erbjuder ni kommunikation i de kanaler kunderna vill använda och ger det bästa restultatet för era kampanjer.
Resultat
Använder ni SMS-kommunikation kommer ni se en stor ökning trafik i Google Analytics. Varje kampanj ökar er hemsidas trafik och antal slutförda köp eller andra mål ni har satt upp.
2x
ökad trafik på hemsidan
60%
fler antal sessions
88%
ökade köp online
Uppmärksamma kund via SMS om övergiven varukorg
Edrone är ett CRM-system för e-handel, som hjälper e-handlare att öka deras försäljning och öka konverteringen. Detta CRM-system tillåter dig att se vilka kunder som inte slutfört köp och föreslår relevanta scenarion som kan ge en positiv påverkan för att kunderna kommer tillbaka för att slutföra köpet. Edrone hjälper företag i över 70 länder globalt.
Oktober 2017
Edrone och SMSAPI har förberett en integration som möjliggör Edrones kunder kan inkludera SMS-kommunikation för att påminna kunder om övergivna varukorgar.
edrone
Michał Blak
Tack vare våra vänner på SMSAPI kan e-handlare få tillbaka kunder som övergivit deras varukorgar genom att påminna kunder via SMS.
Video
Biljetterna sålde slut 30 minuter efter SMS-kampanjen
TEDx är oberoende TED-liknande evenemang och kan arrangeras av alla som har licens från den internationella TED-organisationen. Syftet med evenemangen är att engagera communityt och motivera till livsförändringar. TEDxKatowice arrangerar fyra evenemang varje år där talare delar med sig av idéer som förtjänar att spridas. Evenemangen lockar över 800 deltagare.
Mars 2018
Karola Stachowicz
TEDxKatowice samordnare
GDPR-kraven har gjort att vi har uppdaterat vår databas för nyhetsbrev. Vi vill att den ska innehålla våra mest engagerade deltagare och vara ett verktyg för att bygga vårt eget TEDxKatowice-community.
April 2018
Andrzej Ogonowski
Brand & PR Director, SMSAPI
De nya GDPR-kraven har tvingat evenemangsarrangörer att se över hur de behandlar personuppgifter. Detta är samtidigt ett bra tillfälle att bygga upp nya kundbaser av hög kvalitet. Av det skälet rekommenderade vi TEDxKatowice att använda SMS-nyhetsbrev och samla in telefonnummer för kommunikation framöver.
Maj 2018
GDPR trädde i kraft – TEDxKatowice uppdaterades fram till 25 maj. Arrangören skickade en e-postkampanj till den gamla databasen med en länk till SMS-nyhetsbrevet och bad om namn, telefonnummer och e-postadress. Nu innehåller databasen över 500 poster och växer fortfarande.
Juli 2018
Första SMS-kampanjen – Den första SMS-kampanjen, som innehöll en länk till evenemangets hemsida, genererade 88% CTR (Click-through rate) och inom 30 minuter var alla biljetter slutsålda.
Augusti 2018
TEDxKatowices kunddatabas växer fortfarande och alla mottagare får regelbundet en länk där de kan avregistrera sig. Fram till idag har ingen avregistrerat sig för kommunikationen. Det betyder att arrangörerna har byggt en högkvalitativ databas med lojala mottagare.
Resultat
Uppdatering av databasen gjorde att den blev värdefullare och mer kundorienterad. Arrangören använde sig av SMS-utskick med en kortlänk som uppmuntrade mottagaren att köpa biljetten direkt i sin telefon. Nu innehåller TEDxKatowices kunddatabas över 500 nummer, genomsnittlig CTR är 44% och det tar bara 30 minuter att sälja biljetter.
88% CTR
vid den första kampanjen
30 minuter
tog det att sälja alla biljetter
90%
närvaro
124% högre konverteringsgrad
Answear är en webbshop som har över 200 varumärken och tusentals produkter i sitt sortiment. Kampanjen hade två huvudsakliga mål: att skapa uppmärksamhet kring ett Black Friday-erbjudande och för att stärka varumärkena Medicine och Mango.
Oktober 2013
Wojciech Tomaszewski
Marknads- och e-handelschef
Vi använder SMSAPI för att kommunicera med våra kunder på två sätt: att skicka meddelanden om transaktioner och för marknadsföringsändamål.
SMSAPI
Marek Palka
Affärsstrategisk partner
Det första vi gjorde tillsammans med Answear var att utöka deras kunddataabas. Vi lanserade vår Facebook-app på Answears fan-sida så att alla kunder kunde logga in och få uppdateringar om varumärket.
Black Friday 2014
Bland alla lyckade kampanjer som Answear har skapat finns det en som sticker ut. Alla kunder fick SMS-meddelanden med ett särskilt Black Friday-erbjudande: 30% rabatt på Mango och 40% rabatt på Medicine. Varje SMS-meddelande innehöll en kortlänk som gick till vår e-handelsbutik.
November 2014
Wojciech Tomaszewski
Marknads- och e-handelschef
Vi valde att kontakta våra kunder via SMS eftersom vi vet att de använder SMS i sin dagliga kommunikation. Vi använder den lösningen några gånger per år för våra allra viktigaste kampanjer. Vanligtvis kombinerar vi några olika kanaler för att öka konverteringsgraden. Av erfarenhet vet vi att en kombination av e-post och SMS kan öka kampanjintäkterna med 30%.
Video
Resultat
SMS-meddelanden skickades ut till 30 000 kunder, varav närmare 1 000 klickade på länken och besökte Answears hemsida. CTR (Click-through rate) ökade med 3% och konverteringsgraden, dvs. den procentandel av användarna som klickade på länken, var 124% högre än i någon annan marknadsföringskanal. Konverteringsgraden är det bästa beviset på en lyckad kampanj!
30 000
meddelanden skickade
3%
CTR
124%
högre konverteringsgrad jämfört med andra kanaler
180 personligt anpassade erbjudanden per dag
Många butiksägare i shoppingcenter undrar hur man får kunderna att besöka just deras butik? Svaret är enkelt - förbered ett intressant och kreativt rabatterbjudande, som Qpony. Qpony är en populär app som delar information om alla tillgängliga rabatter.
Maj 2015
Kunder i shoppingcentret fick information om tillgängliga rabatter tack vare Qpony-appen. För att skapa intresse hos dem som inte hade hunnit skaffa appen ännu förberedde företaget en särskild marknadsföringsaktivitet.
SMSAPI
Marek Palka
Affärsstrategisk partner
Eftersom kunderna i shoppingcentret hade sina mobiltelefoner i fickan var det en mycket bra idé att skicka ut rabattkoder via SMS. På så sätt fick de ett SMS inom ett par minuter och kunde läsa det direkt.
SMSAPI
QPONY
I det här fallet var det avgörande för kampanjen att man skickade SMS för att nå målet: att nå ut med rabattkoder som kunde användas direkt i butikerna.
Resultat
Kampanjen varade i 10 dagar. Nästan 180 meddelanden med personliga och unika rabattkoder skickades till kunder varje dag. Dessutom var 80% av alla butiker nöjda med kampanjen och sa att man ville göra om den.
10
dagar i kampanjen
1800
meddelanden skickade under 10 dagar
80%
butiker som var nöjda med kampanjen
3 av 10 rabattkuponger användes
Kampanjen för Reserved genomfördes av kommunikationsbyrån zjednoczenie.com. Målet var att öka butiksförsäljningen, skaffa så många följare på Facebook som möjligt och utöka antalet personer som prenumererade på företagets nyhetsbrev.
Mars 2012
Reserves huvudsakliga mål var att göra rabattkoder mer populära bland kunderna via två kanaler: e-post och Facebook. För att använda rabattkoden behövde kunden besöka en av butikerna och ha med sig en utskrift av den.
SMSAPI
Dorota Wójcik
Key Account Manager
När man arbetade med detaljerna i kampanjen märkte byrån att utskrivna koder kanske inte skulle passa alla. Man bestämde sig för att erbjuda ett alternativ med SMS-koder.
RESERVED
Kunderna kunde få rabattkoder via två olika kanaler. Genom att registrera sig via Facebook fick de ett SMS-meddelande som gav dem 25% rabatt i företagets fysiska butiker.
SMSAPI
Det fanns några viktiga framgångsfaktorer i kampanjen – genom att skicka SMS-meddelanden fick man fart på kampanjen och undvek de hinder som tryckta rabattkoder och app-problem kan medföra.
Resultat
Tack vare SMS-meddelanden som kopplade ihop flera olika kommunikationskanaler – e-post, Facebook och shopping i butik – blev kampanjen framgångsrik. Under kampanjen fick Facebooksidan 107 000 besökare och 77 000 prenumeranter lades till i databasen. Den största framgången var dock konverteringsgraden för kuponger – 37,59% av alla kunder använde dem när de var i butiken. Fler än 3 av 10 kunder köpte något tack vare att de fått en kupong.
107 000
nya följare på Facebook
77 000
nya prenumeranter av företagets nyhetsbrev
37,59%
konverteringsgrad från kuponger
3 av 10
kunder använde kupongerna i butik
1200 nya användare på 10 minuter
CardioWatch är en app som utformats för att mäta och analysera hjärtproblem. Målet med kampanjen var att locka fler personer att använda appen via ett populärt morgon-tv-program.
September 2015
Oskar Kiwic, CardioWatchs grundare, hade bjudits in för att prata om sin idé i ett mycket populärt morgon-tv-program.
SMSAPI
Jan Wieczorkiewicz
COO
En dag klockan 7 på morgonen fick jag ett överraskande telefonsamtal. CardioWatch ringde mig och hade en viktig fråga: De visste att Oskar skulle prata om appen på nationell tv ungefär kl. 08.25 så de behövde ett långnummer som kunde användas under sändningen. Vi ordnade allt på bara några minuter.
September 2015
Oskar bad tittarna att registrera sig för att testa CardioWatch gratis via SMS – skicka bara ”JA” till 4488.
Video
Resultat
CardioWatch hade en sändningstid på ungefär 10 minuter. Under programmet ökade antalet SMS-meddelanden snabbt. Till slut hade CardioWatch fått 1200 nya användare som ville testa appen.
10 minuter
på nationell tv
1200
förfrågningar kom in via SMS till långnumret
Fördubbling av antalet återkommande kunder
Szkła.com är ledande inom onlineförsäljning av glasögon och kontaktlinser i Centralösteuropa. Huvudmarknaden är Polen och många andra EU-länder. Företaget erbjuder försäljning både i fysiska butiker och på deras e-handelsplattformar Szkla.com och Kodano.pl.
Maj 2018
Szkla.com förbereder över 1500 paket med kontaktlinser om dagen. Varumärket förutspår även när kunden behöver ett nytt par och automatiska SMS-meddelanden skickas ut när systemet vill påminna kunden att göra en ny beställning. Tvåvägskommunikation via SMS gör det möjligt för kunden att beställa kontaktlinser genom att svara "Re-order" till det angivna telefonnumret.
Szkła.com
Tomasz Serafin
Vi använder SMS-kommunikation för att öka försäljningen i Polen, Tjeckien, Slovakien, Litauen och Ungern.
Video
SMS-meddelanden som stöder XV Subarus racetävling
Subaru Polen organiserar en gång per år racetävlingen Rally of Pleiades runtomkring i Polen. SMSAPI stöder Subaru under eventet med SMS-meddelanden mellan arrangör, deltagare och rallyteam.
Maj 2018
Rally of Pleiades ägde rum i slutet av maj. 1200 fans till Subaru möttes och körde Subaru-bilar på olika typer av banor; racerbanan, terrängkörning och amatörbanan.
SMSAPI
Marek Oczkowski
Key Account Manager
SMSAPI hjälper Subaru under eventet med viktiga SMS-aviseringar, så att arrangörerna snabbt får ut information tävlingslagen, deltagare och personal om planering, schema och vägförhållanden.
Video
Resultat
Tack vare SMS-meddelanden kunde arrangörerna få en effektiv kommunikationskanal med alla inblandade. Ett kort SMS-meddelande uppmärksammade tävlingslagen snabbt om exempelvis nya spårändringar eller vägförhållanden.
Sluta leta efter läkare, skicka bara ett SMS till dem
Doctors in Italy ingår i English-speaking doctors och erbjuder vårdtjänster till internationella resenärer. De tillhandahåller hög kvalitet och heltäckande sjukvård till patienter oavsett nationalitet.
December 2017
Doctors in Italy söker efter en kommunikationslösning för att tillhandahålla snabb sjukvård till resenärer. En sådan lösning förutsätter snabb kommunikation, särskilt om det inte finns någon internetanslutning.
Doctors in Italy
Nadia Neytcheva
SMS löser problemet med att det är svårt att tillgå wifi när man är på resande fot. Via SMS kan patienten få viktig information, som till exempel adressen till läkaren i den stad där de befinner sig eller närmaste apotek.
SMSAPI
Emilia Fifielska
Jag anser att SMSAPI är en perfekt lösning för alla turismföretag som behöver kunna kommunicera med personer som inte har tillgång till internet. När resenärer behöver snabb hjälp är det viktigt att de kan hitta en läkare snabbt, helst inom några sekunder. Tack vare SMS-kommunikation är de alltid trygga.
Doctors in Italy
Nadia Neytcheva
Att ha tillgång till en lösning som SMSAPI är oerhört värdefullt för alla turismföretag som behöver kunna kommunicera med personer som inte har tillgång till internet.
Öka försäljningen med personligt innehåll
Obido.pl är en modern plattform skapad för personer som vill köpa bostad. Plattformen analyserar efterfrågan och utbud, och kopplar ihop potentiella kunder med fastighetsbolag.
September 2017
SMS-meddelanden i fastighetsbranschen är särskilt användbara när det gäller personliga erbjudanden som kunderna letar efter. När man skapar ett konto på Obido.pl svarar man på några viktiga frågor, exempelvis önskad storlek på bostaden, plats, specifika preferenser kring boendet och typ av finansiering. Genom denna information kan Obido.pl sedan skicka ut personliga erbjudanden som matchar kundens krav.
Obido
Marian Bruliński
Den dagliga kommunikationen sker via chattar eller e-mail, beroende på vad kunden föredrar. Ibland behöver vi nå ut till kunderna snabbt och omedelbart vid exklusiva kampanjer eller unika bostäder som snart kan försvinna från marknaden. I det fallet använder vi SMSAPI, eftersom det garanterar att kunden snabbt tar emot meddelandet och kan läsa det oavsett vart hen befinner sig.
Video
Resultat
Personalisering är en viktig del av en framgångsrik SMS-kampanj, som ökar öppningsgraden och därigenom även försäljningen. Obido.pl analyserar människors behov och intresse för bostadsköp, och anpassar därefter deras kommunikation för att matcha mottagarens intresse. Tack vare SMS-kommunikation kan kunder reagera snabbt så att de inte missar chansen att buda på deras drömbostad.
SMS-lösningar för Nextbike Polska
Nextbike är ett tyskt företag som utvecklar och driver en verksamhet för att dela cyklar. De tillhandahåller över 30 000 cyklar i Polen, Tyskland och flera andra länder runtomkring i världen.
September 2016
Nextbike Polskas mål är att underlätta mobilitet och framkomlighet för invånare i stadsområden. Mobilitet innebär inte bara cyklar utan även en mobilapplikation och direkt e-post och SMS-kommunikation.
NextBike Polska
Tomasz Wojtkiewicz
SMS-meddelanden är en av de viktiga delarna i vårt kommunikationssystem för att informera våra användare om våra planer, ändringar, nyheter och för att ge tillstånd till åtkomst till användarens konto.
Video
Resultat
SMS-meddelanden kan tjäna många funktioner samtidigt. När det gäller Nextbike Polska används de huvudsakligen för att leverera viktig information och som tvåfaktorsautentisering för inloggning. Detta exempel på tjänst visar att SMS-meddelanden kan köras parallellt med mobilappen och nå ut till kunder som inte använder appen för tillfället.
Extraordinär kundservice för bilindustrin
AutoPartner Garcarek är en autentiserad återförsäljare för Mercedes-Benz. De har redan prisats för Årets återförsäljare i flera kategorier.
Mars 2017
AutoPartner Garcareks framgångsrecept är en högkvalitativ kundsupport för både potentiella och nuvarande kunder. Deras exklusiva produkter återspeglas i tonaliteten och kvaliteten i deras marknadsföring, och det är också en av anledningarna till att de valt SMS som deras primära kommunikationskanal.
Mercedes-Benz Garcarek
Jarosław Żurkiewicz
Marketing Specialist på Mercedes-Benz Garcarek
Tack vare den personliga kommunikationen med SMS är det en effektiv kanal för alla delar i vår verksamhet. Vi använder SMS vid beställning av bildelar, tillbehör, teknisk information och vid kampanjer mot kund.
Video
Resultat
SMS-meddelanden för bilindustrin fungerar väldigt bra tack vare dess snabbhet och personliga innehåll. Meddelandet når mottagaren snabbt och ger mottagaren relevant information.
SMS som en del av reseupplevelsen
iTaxi.pl är den största plattformen i Polen för att koppla ihop passagerare med licensierade förare. Den täcker över 150 städer, och de 10,000 registrerade förare på plattformen kan tjäna nästan 15 miljoner polska invånare.
Augusti 2017
Utöver att skicka ut information inkluderar iTaxi SMS-meddelanden som en del av deras Marketing Automation och interna kommunikation med förare.
iTaxi
Dawid Olszta
På iTaxi vet vi att taxiresan är en del av upplevelsen för passageraren. Faktum är, att när en person är på semester inleds den oftast med en taxiresa. För det första använder vi SMS-meddelanden för att informera om vår prissättning. Dessutom informerar vi om vår app, där våra kunder finner all information de kan tänkas behöva innan, under och efter deras resa med oss.
Video
SMS för sportsevent
Vi har besökt ett väldigt intressant event - Poland Long Drive Championship 2018. Vi var inte där endast för att lära oss om golf, utan hjälpte även till att kommunikationen mellan besökare och arrangörer gick smidigt till. Detta är resultatet.
Augusti 2018
Den 31a augusti samlade Golf Channel Poland golfentusiaster för eventet Poland Long Drive Championship 2018 på kapplöpningsbanan i Warsawa.
SMSAPI
Tomasz Budzyński
Key Account Manager
Att organisera ett sådant event kräver mycket planering och en smidig kommunikation, särskilt för sporter där människor är utspridda över stora ytor. Vi erbjöd arrangörerna att använda SMS-utskick för att snabbt kunna kommunicera med spelarna och ge dem informationen direkt i deras mobiltelefoner. SMS-meddelanden användes också för att registrera och bekräfta besökarnas närvaro.
GOLF CHANNEL
Marta Rosłaniec
Manager, Golf Channel Polska
Tack vare SMS-meddelanden genom SMSAPI kunde varje spelare få automatiska utskick med schemat för dagen. Sådana typer av informationsutskick underlättar vid stora event. Efter eventet skickade arrangörerna ut SMS-meddelanden som tackade besökarna för deras besök och länkade dem vidare till en video om eventet.
Video
Resultat
Varje besökare fick fylla i ett formulär via funktionen Nyhetsbrev via SMS. Under golfeventet skickades meddelanden ut till golfspelarna med viktig information.
SMS-marknadsföring som support för detaljhandel och e-handel
Gino Rossi är ett europeiskt modemärke som finns i sju länder. En stor del av deras försäljning sker via deras hemsida, och för att marknadsföra den ännu mer använder de SMS-marknadsföring.
Maj 2016
Wojciech Chochołowicz
Gino Rossi, Marketing Director
SMS-utskick är en viktig del i vår marknadsföringsstrategi för Gino Rossi. Tack vare denna snabba och direkta kommunikationskanal kan vi ständigt komma i kontakt med våra kunder och öka vår försäljning - särskilt när vi vill marknadsföra rabatterade priser och specifica erbjudanden.
Juni 2016
Marek Palka
Affärsstrategisk partner
SMS-kommunikation är en naturlig del i Gino Rossis marknadsföring. De anpassar deras kommunikation efter deras målgrupps preferenser och krav, vilket är anledningen till varför SMS-marknadsföring är en viktig del för Gino Rossi.
Juli 2016
Wojciech Chochołowicz
Gino Rossi, Marketing Director
SMS-marknadsföring är en av de mest effektiva marknadsföringskanalerna som tydligt kan påverka försäljningen. Samtidigt är det viktigt att komma ihåg att erbjuda kommunikation och kampanjer i flera olika kampanjer. På så sätt erbjuder ni kommunikation i de kanaler kunderna vill använda och ger det bästa restultatet för era kampanjer.
Resultat
Använder ni SMS-kommunikation kommer ni se en stor ökning trafik i Google Analytics. Varje kampanj ökar er hemsidas trafik och antal slutförda köp eller andra mål ni har satt upp.
2x
ökad trafik på hemsidan
60%
fler antal sessions
88%
ökade köp online
Uppmärksamma kund via SMS om övergiven varukorg
Edrone är ett CRM-system för e-handel, som hjälper e-handlare att öka deras försäljning och öka konverteringen. Detta CRM-system tillåter dig att se vilka kunder som inte slutfört köp och föreslår relevanta scenarion som kan ge en positiv påverkan för att kunderna kommer tillbaka för att slutföra köpet. Edrone hjälper företag i över 70 länder globalt.
Oktober 2017
Edrone och SMSAPI har förberett en integration som möjliggör Edrones kunder kan inkludera SMS-kommunikation för att påminna kunder om övergivna varukorgar.
edrone
Michał Blak
Tack vare våra vänner på SMSAPI kan e-handlare få tillbaka kunder som övergivit deras varukorgar genom att påminna kunder via SMS.
Video
Biljetterna sålde slut 30 minuter efter SMS-kampanjen
TEDx är oberoende TED-liknande evenemang och kan arrangeras av alla som har licens från den internationella TED-organisationen. Syftet med evenemangen är att engagera communityt och motivera till livsförändringar. TEDxKatowice arrangerar fyra evenemang varje år där talare delar med sig av idéer som förtjänar att spridas. Evenemangen lockar över 800 deltagare.
Mars 2018
Karola Stachowicz
TEDxKatowice samordnare
GDPR-kraven har gjort att vi har uppdaterat vår databas för nyhetsbrev. Vi vill att den ska innehålla våra mest engagerade deltagare och vara ett verktyg för att bygga vårt eget TEDxKatowice-community.
April 2018
Andrzej Ogonowski
Brand & PR Director, SMSAPI
De nya GDPR-kraven har tvingat evenemangsarrangörer att se över hur de behandlar personuppgifter. Detta är samtidigt ett bra tillfälle att bygga upp nya kundbaser av hög kvalitet. Av det skälet rekommenderade vi TEDxKatowice att använda SMS-nyhetsbrev och samla in telefonnummer för kommunikation framöver.
Maj 2018
GDPR trädde i kraft – TEDxKatowice uppdaterades fram till 25 maj. Arrangören skickade en e-postkampanj till den gamla databasen med en länk till SMS-nyhetsbrevet och bad om namn, telefonnummer och e-postadress. Nu innehåller databasen över 500 poster och växer fortfarande.
Juli 2018
Första SMS-kampanjen – Den första SMS-kampanjen, som innehöll en länk till evenemangets hemsida, genererade 88% CTR (Click-through rate) och inom 30 minuter var alla biljetter slutsålda.
Augusti 2018
TEDxKatowices kunddatabas växer fortfarande och alla mottagare får regelbundet en länk där de kan avregistrera sig. Fram till idag har ingen avregistrerat sig för kommunikationen. Det betyder att arrangörerna har byggt en högkvalitativ databas med lojala mottagare.
Resultat
Uppdatering av databasen gjorde att den blev värdefullare och mer kundorienterad. Arrangören använde sig av SMS-utskick med en kortlänk som uppmuntrade mottagaren att köpa biljetten direkt i sin telefon. Nu innehåller TEDxKatowices kunddatabas över 500 nummer, genomsnittlig CTR är 44% och det tar bara 30 minuter att sälja biljetter.
88% CTR
vid den första kampanjen
30 minuter
tog det att sälja alla biljetter
90%
närvaro
124% högre konverteringsgrad
Answear är en webbshop som har över 200 varumärken och tusentals produkter i sitt sortiment. Kampanjen hade två huvudsakliga mål: att skapa uppmärksamhet kring ett Black Friday-erbjudande och för att stärka varumärkena Medicine och Mango.
Oktober 2013
Wojciech Tomaszewski
Marknads- och e-handelschef
Vi använder SMSAPI för att kommunicera med våra kunder på två sätt: att skicka meddelanden om transaktioner och för marknadsföringsändamål.
SMSAPI
Marek Palka
Affärsstrategisk partner
Det första vi gjorde tillsammans med Answear var att utöka deras kunddataabas. Vi lanserade vår Facebook-app på Answears fan-sida så att alla kunder kunde logga in och få uppdateringar om varumärket.
Black Friday 2014
Bland alla lyckade kampanjer som Answear har skapat finns det en som sticker ut. Alla kunder fick SMS-meddelanden med ett särskilt Black Friday-erbjudande: 30% rabatt på Mango och 40% rabatt på Medicine. Varje SMS-meddelande innehöll en kortlänk som gick till vår e-handelsbutik.
November 2014
Wojciech Tomaszewski
Marknads- och e-handelschef
Vi valde att kontakta våra kunder via SMS eftersom vi vet att de använder SMS i sin dagliga kommunikation. Vi använder den lösningen några gånger per år för våra allra viktigaste kampanjer. Vanligtvis kombinerar vi några olika kanaler för att öka konverteringsgraden. Av erfarenhet vet vi att en kombination av e-post och SMS kan öka kampanjintäkterna med 30%.
Video
Resultat
SMS-meddelanden skickades ut till 30 000 kunder, varav närmare 1 000 klickade på länken och besökte Answears hemsida. CTR (Click-through rate) ökade med 3% och konverteringsgraden, dvs. den procentandel av användarna som klickade på länken, var 124% högre än i någon annan marknadsföringskanal. Konverteringsgraden är det bästa beviset på en lyckad kampanj!
30 000
meddelanden skickade
3%
CTR
124%
högre konverteringsgrad jämfört med andra kanaler
180 personligt anpassade erbjudanden per dag
Många butiksägare i shoppingcenter undrar hur man får kunderna att besöka just deras butik? Svaret är enkelt - förbered ett intressant och kreativt rabatterbjudande, som Qpony. Qpony är en populär app som delar information om alla tillgängliga rabatter.
Maj 2015
Kunder i shoppingcentret fick information om tillgängliga rabatter tack vare Qpony-appen. För att skapa intresse hos dem som inte hade hunnit skaffa appen ännu förberedde företaget en särskild marknadsföringsaktivitet.
SMSAPI
Marek Palka
Affärsstrategisk partner
Eftersom kunderna i shoppingcentret hade sina mobiltelefoner i fickan var det en mycket bra idé att skicka ut rabattkoder via SMS. På så sätt fick de ett SMS inom ett par minuter och kunde läsa det direkt.
SMSAPI
QPONY
I det här fallet var det avgörande för kampanjen att man skickade SMS för att nå målet: att nå ut med rabattkoder som kunde användas direkt i butikerna.
Resultat
Kampanjen varade i 10 dagar. Nästan 180 meddelanden med personliga och unika rabattkoder skickades till kunder varje dag. Dessutom var 80% av alla butiker nöjda med kampanjen och sa att man ville göra om den.
10
dagar i kampanjen
1800
meddelanden skickade under 10 dagar
80%
butiker som var nöjda med kampanjen
3 av 10 rabattkuponger användes
Kampanjen för Reserved genomfördes av kommunikationsbyrån zjednoczenie.com. Målet var att öka butiksförsäljningen, skaffa så många följare på Facebook som möjligt och utöka antalet personer som prenumererade på företagets nyhetsbrev.
Mars 2012
Reserves huvudsakliga mål var att göra rabattkoder mer populära bland kunderna via två kanaler: e-post och Facebook. För att använda rabattkoden behövde kunden besöka en av butikerna och ha med sig en utskrift av den.
SMSAPI
Dorota Wójcik
Key Account Manager
När man arbetade med detaljerna i kampanjen märkte byrån att utskrivna koder kanske inte skulle passa alla. Man bestämde sig för att erbjuda ett alternativ med SMS-koder.
RESERVED
Kunderna kunde få rabattkoder via två olika kanaler. Genom att registrera sig via Facebook fick de ett SMS-meddelande som gav dem 25% rabatt i företagets fysiska butiker.
SMSAPI
Det fanns några viktiga framgångsfaktorer i kampanjen – genom att skicka SMS-meddelanden fick man fart på kampanjen och undvek de hinder som tryckta rabattkoder och app-problem kan medföra.
Resultat
Tack vare SMS-meddelanden som kopplade ihop flera olika kommunikationskanaler – e-post, Facebook och shopping i butik – blev kampanjen framgångsrik. Under kampanjen fick Facebooksidan 107 000 besökare och 77 000 prenumeranter lades till i databasen. Den största framgången var dock konverteringsgraden för kuponger – 37,59% av alla kunder använde dem när de var i butiken. Fler än 3 av 10 kunder köpte något tack vare att de fått en kupong.
107 000
nya följare på Facebook
77 000
nya prenumeranter av företagets nyhetsbrev
37,59%
konverteringsgrad från kuponger
3 av 10
kunder använde kupongerna i butik
1200 nya användare på 10 minuter
CardioWatch är en app som utformats för att mäta och analysera hjärtproblem. Målet med kampanjen var att locka fler personer att använda appen via ett populärt morgon-tv-program.
September 2015
Oskar Kiwic, CardioWatchs grundare, hade bjudits in för att prata om sin idé i ett mycket populärt morgon-tv-program.
SMSAPI
Jan Wieczorkiewicz
COO
En dag klockan 7 på morgonen fick jag ett överraskande telefonsamtal. CardioWatch ringde mig och hade en viktig fråga: De visste att Oskar skulle prata om appen på nationell tv ungefär kl. 08.25 så de behövde ett långnummer som kunde användas under sändningen. Vi ordnade allt på bara några minuter.
September 2015
Oskar bad tittarna att registrera sig för att testa CardioWatch gratis via SMS – skicka bara ”JA” till 4488.
Video
Resultat
CardioWatch hade en sändningstid på ungefär 10 minuter. Under programmet ökade antalet SMS-meddelanden snabbt. Till slut hade CardioWatch fått 1200 nya användare som ville testa appen.
10 minuter
på nationell tv
1200
förfrågningar kom in via SMS till långnumret