Tvåvägskommunikation via SMS

Så kan ni engagera era kunder med långnummer

Tvåvägskommunikation förändrar hur företag kan kommunicera med kunder. Verktyget gör det möjligt för interaktion mellan kund och företag, vilket gör kontakten personligare och mer engagerande. Kunder kan reagera på meddelanden direkt och möjliggör en verklig konversation. Upptäck fördelarna med tvåvägskommunikation via SMS.

Vad är ett långnummer?

Långnummer är telefonnummer som företag kan använda för att skicka och ta emot meddelanden från kunder. Funktionen påminner om Premium SMS men med en viktig skillnad: operatörer tar inte extra betalt för meddelandet. Att besvara meddelanden från långnummer kostar lika mycket som ett vanligt SMS, vilket är anledningen till att långnummer fungerar utmärkt för företag som vill bygga trovärdighet och lojalitet.

Tvåvägskommunikation via SMS - vanliga frågor

1. Hur mycket kostar långnummer?

På grund av avgifter från lokala GSM-operatörer finns det ingen universell prissättning. Vänligen kontakta oss för exakt offert. Att ta emot SMS som skickas från era kunder är gratis. Att svara på långnummer debiteras på samma sätt som att skriva till vanliga telefonnummer.

2. Är lösningen GDPR-kompatibel?

Naturligtvis, men kom ihåg att i enlighet med GDPR måste samtycket vara frivilligt, exakt, medvetet och entydigt. I det här fallet behandlas att skicka ett SMS till det angivna numret som ett samtycke från kunden. Personuppgifter om tävlingar, enkäter, frågeformulär och SMS-prenumerationer ska behandlas i enlighet med GDPR. Det betyder att ni behöver följa angivna regler för att kunna skicka ut SMS-utskick till mottagare.

3. Är det möjligt att ringa upp långnumret?

Nej, långnummer skapas endast för tvåvägskommunikation via SMS.

4. Kan jag ställa in mitt eget telefonnummer som mottagningsnummer/långnummer?

På grund av svårigheterna i att överföra ett vanligt nummer till ett långnummer rekommenderar vi att ni använder ett av våra långnummer.

Screenshot two-way SMS communication exampleScreenshot two-way SMS communication example

Funktioner:

Tvåvägskommunikation via SMS

Så kan ni engagera era kunder med långnummer

Tvåvägskommunikation förändrar hur företag kan kommunicera med kunder. Verktyget gör det möjligt för interaktion mellan kund och företag, vilket gör kontakten personligare och mer engagerande. Kunder kan reagera på meddelanden direkt och möjliggör en verklig konversation. Upptäck fördelarna med tvåvägskommunikation via SMS.

Vad är ett långnummer?

Långnummer är telefonnummer som företag kan använda för att skicka och ta emot meddelanden från kunder. Funktionen påminner om Premium SMS men med en viktig skillnad: operatörer tar inte extra betalt för meddelandet. Att besvara meddelanden från långnummer kostar lika mycket som ett vanligt SMS, vilket är anledningen till att långnummer fungerar utmärkt för företag som vill bygga trovärdighet och lojalitet.

Tvåvägskommunikation via SMS - vanliga frågor

1. Hur mycket kostar långnummer?

På grund av avgifter från lokala GSM-operatörer finns det ingen universell prissättning. Vänligen kontakta oss för exakt offert. Att ta emot SMS som skickas från era kunder är gratis. Att svara på långnummer debiteras på samma sätt som att skriva till vanliga telefonnummer.

2. Är lösningen GDPR-kompatibel?

Naturligtvis, men kom ihåg att i enlighet med GDPR måste samtycket vara frivilligt, exakt, medvetet och entydigt. I det här fallet behandlas att skicka ett SMS till det angivna numret som ett samtycke från kunden. Personuppgifter om tävlingar, enkäter, frågeformulär och SMS-prenumerationer ska behandlas i enlighet med GDPR. Det betyder att ni behöver följa angivna regler för att kunna skicka ut SMS-utskick till mottagare.

3. Är det möjligt att ringa upp långnumret?

Nej, långnummer skapas endast för tvåvägskommunikation via SMS.

4. Kan jag ställa in mitt eget telefonnummer som mottagningsnummer/långnummer?

På grund av svårigheterna i att överföra ett vanligt nummer till ett långnummer rekommenderar vi att ni använder ett av våra långnummer.

Screenshot two-way SMS communication exampleScreenshot two-way SMS communication example